Ел. адреса: bibik2009@ukr.net  П`ятниця, 20.10.2017, 04:21 
Чорнухинська районна організація партії "УДАР" Вітаю Вас, Гість
Головна » 2014 » Січень » 16 » Все як і в Росії. Активні громадські організації України офіційно записали в екстремісти та назвали іноземними агентами
17:28
Все як і в Росії. Активні громадські організації України офіційно записали в екстремісти та назвали іноземними агентами
Олексій Хмара
Transparency International Україна


Почалось. Нас офіційно записали в іноземні агенти. З подачі сумнозвісного нардепа Вадима Колесніченка та руками парламентської більшості.
Це трапилось сьогодні, 16 січня 2014 року. Парламент України під крики та улюлюкання учасників Антимайдану не тільки ухвалив хто-зна який бюджет-2014, а й наштампував цілу купу законів. Серед них і один із малозрозумілою назвою: "Про внесення змін до Закону України "Про судоустрій і статус суддів” та процесуальних законів щодо додаткових заходів захисту безпеки громадян”.
Що саме та як швидко зміниться в Україні після підписання закону президентом, ще треба аналізувати. Сьогодні зробити це не встиг ніхто. Усе відбулось за два блискавичні дні - законопроект зареєстровано 14 січня та прийнято вже 16-го. А між іншим, тільки порівняльна таблиця законопроекту – це без малого 130 сторінок дрібного тексту.
В чому проблема?
Під виглядом турботи про безпеку та спокій громадян ініціатори закону - нардепи В.Колесніченко та В.Олійник (обидва від Партії Регіонів) вирішили знищити будь-які прояви громадської непокори в Україні. Назвали все це боротьбою з екстремізмом. Аргументи на користь нардепи підшукали самі екзотичні (пряма цитата з пояснювальної записки до законопроекту): «Соціальні мережі в Інтернеті використовуються як високотехнологічний інструмент для поширення цих ідей і розпалювання ворожнечі на соціальному, національному, політичному та мовному ґрунті. Все частіше лунають заклики до нетерпимості, ворожнечі, ненависті та насильницької зміни влади і конституційного ладу. Нерідко під виглядом самоорганізації громадян Інтернет використовується для маніпулювання ззовні, в результаті чого відбувається суттєве зростання конфліктності, жорстокості, безжальності та насильства серед населення, що призводить до зниження рівня моральності та системного заподіяння шкоди законним правам та інтересам громадян і суспільству, інтересам держави в цілому. В соціальних мережах формуються групи, яким надаються детальні інструкції для виготовлення з підручних засобів речовин та предметів, що надають змогу наносити максимальні тілесні ушкодження під час масових заворушень.»
Не переконливо? Тоді там же: «Небезпека цього явища в Україні з огляду на масштаби його поширення в умовах сьогодення є беззаперечним фактом. Розповсюдження неправдивих відомостей, що ганьблять честь і гідність, завдає особі моральних страждань, підриває її авторитет і репутацію, часто використовуються як засіб політичної боротьби з метою усунення конкурентів. Таке становище негативно впливає на моральний стан суспільства, підриває авторитет органів державної влади.
Для досягнення мети законопроекту пропонується посилити заходи безпеки у відношенні окремих категорій осіб та об’єктів, збільшити санкції за деякі кримінальні та адміністративні правопорушення, встановити додаткові заходи впливу для охорони громадського порядку, прав та законних інтересів громадян. Законопроектом серед іншого запропоновано введення нових складів правопорушень …»
То хто ж екстремісти?
Всі, хто має совість і бодай якусь позицію. А в першу чергу – громадські організації. Особливо, які підтримуються з грошей міжнародної спільноти. Про них трохи згодом.
У чому бачать екстремізм?
Законотворці тут були щедрими. Вибирайте. Кому що подобається:
• Здійснення особою, яка керує транспортним засобом, руху у колонах в складі більше п’яти транспортних засобів без узгодження умов та порядку руху з відповідним підрозділом Міністерства внутрішніх справ України, що забезпечує безпеку дорожнього руху, що спричинило створення перешкод для дорожнього руху (всі учасники Автомайдану).
• здійснення діяльності інформаційного агентства без його державної реєстрації, після припинення його діяльності або з ухиленням від перереєстрації за наявності передбачених для цього законом підстав (всі незалежні інтернет-сайти).
• Порушення встановленого порядку організації або проведення зборів, мітингів, вуличних походів і демонстрацій їх учасником, в тому числі біля органів державної влади, місцевого самоврядування, установ, підприємств, організацій, житла чи іншого володіння осіб (всі учасники Євромайдану).
• Участь в зборах, мітингу, вуличному поході, демонстрації, іншому масовому заході у масці, шоломі або з використанням інших засобів чи способів маскування з метою уникнення ідентифікації особи (усі загони самооборони Євромайдану).
• Встановлення без дозволу органів внутрішніх справ для проведення зборів, мітингів, вуличних походів чи демонстрацій або під час їх проведення конструкцій, палаток чи інших малих архітектурних форм, предметів чи конструкцій, що використовуються як сцена, звукопідсилюючої апаратури (всі організатори протестів).
• Надання для проведення з порушенням установленого порядку зборів, мітингів, вуличних походів або демонстрацій приміщень, транспорту, технічних засобів або створення інших умов для організації і проведення зазначених заходів (усі постачальники дров і провіанту).
• Невиконання законних вимог національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, щодо усунення порушень законодавства про телекомунікації, поштовий зв'язок та радіочастотний ресурс України, або рішень щодо обмеження чи поновлення доступу абонентів операторів телекомунікацій до ресурсів мережі Інтернет (усі провайдери Інтернету).
• Виготовлення, зберігання з метою збуту чи розповсюдження, а також збут чи розповсюдження екстремістських матеріалів, в тому числі через засоби масової інформації, мережу Інтернет, соціальні інтернет-мережі, використання чи демонстрування екстремістських матеріалів перед масовим зібранням людей, в тому числі на зборах, мітингах, вуличних походах, демонстраціях, публічні висловлювання чи заклики екстремістського характеру, а також фінансування зазначених дій або інше сприяння їх організації чи здійсненню, в тому числі шляхом надання інформаційних послуг, грошових коштів, нерухомості, навчальної, поліграфічної чи матеріально-технічної бази, телефонного, факсимільного чи інших видів зв'язку, за відсутності ознак більш тяжкого злочину (всі, хто не голосував за партію Регіонів).
• Наклеп у творі, що публічно демонструється, в засобах масової інформації або в мережі Інтернет, а так само вчинений особою, раніше судимою за наклеп (усі журналісти-розслідувачі).
• Незаконне проникнення до житла чи до іншого володіння особи, незаконне проведення в них огляду чи обшуку, блокування до них доступу, а так само незаконне виселення чи інші дії, що порушують недоторканність житла громадян (усі пікетувальники помешкань посадовців).
• Захоплення будівель чи споруд, що забезпечують діяльність органів державної влади, органів місцевого самоврядування, об'єднань громадян, з метою незаконного користування ними або перешкоджання нормальній роботі підприємств, установ, організацій (усі штурмовики КМДА).
• Несанкціоноване втручання в роботу державних електронних інформаційних ресурсів або інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем критичних об'єктів національної інформаційної інфраструктури, що призвело до витоку, втрати, підробки, блокування інформації, спотворення процесу обробки інформації або до порушення встановленого порядку її маршрутизації (всі хакери сайтів держустанов). -
• Незаконне збирання, зберігання, використання, знищення, поширення конфіденційної інформації про суддю, його близьких родичів чи членів сім’ї, розповсюдження матеріалів або інформації, що носять явно образливий характер та демонструють зухвалу зневагу до судді або правосуддя, тиск, залякування чи втручання в будь-якій іншій формі в діяльність судді, вчинені з метою помсти, перешкоджання виконанню суддею службових обов'язків чи з метою добитися винесення неправосудного рішення, або публічні заклики чи розповсюдження матеріалів із закликами до вчинення таких дій (усі громадські контролери та журналісти-розслідувачі).

Як покарають екстремістів?
Рублем (в Україні - гривнею), вилученням майна та строком. Тюремним, звісно. Детальніше:
• для громадських об’єднань, які виконують функції іноземного агента - все фінансування підлягає спецоподаткуванню;
• для незалежних медіа - накладення штрафу від шестисот до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією виготовленої продукції, знарядь виробництва, сировини і грошей, одержаних внаслідок вчинення цього адміністративного правопорушення, чи без такої;
• для мирних протестуючих - накладення штрафу від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або адміністративний арешт на строк до десяти діб;
• для автомайданівців - накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з оплатним вилученням транспортного засобу у його власника чи без такого;
• для загонів самооборони - накладення штрафу від ста п’ятдесяти до двохсот п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або адміністративний арешт на строк до п'ятнадцяти діб;
• для організаторів протестів - накладення штрафу від двохсот п’ятдесяти до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або адміністративний арешт на строк до п'ятнадцяти діб;
• для постачальників дров і провіанту - накладення штрафу від трьохсот до шестисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або адміністративний арешт на строк до десяти діб;
• для провайдерів Інтернету - накладення штрафу від двохсот до чотирьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
• для гарячих голів - обмеженням волі на строк до п’яти років або позбавленням волі на той самий строк (за публічні заклики до насильницької зміни чи повалення конституційного ладу або до захоплення державної влади, а також розповсюдження матеріалів із закликами до вчинення таких дій);
• для всіх, хто не підтримував на виборах Партію Регіонів чи Януковича - накладення штрафу від двохсот до вісімсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацію екстремістських матеріалів;
• для журналістів – розслідувачів - карається штрафом від п'ятдесяти до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадськими роботами на строк від ста п'ятдесяти до двохсот сорока годин, або виправними роботами на строк до одного року;
• для пікетувальників помешкань посадовців - караються штрафом від п'ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до двох років, або обмеженням волі на строк до трьох років;
• для штурмовиків КМДА - караються обмеженням волі на строк від трьох до п’яти років або позбавленням волі на строк від трьох до шести років;
• для хакерів сайтів держустанов - караються позбавленням волі на строк від двох до п’яти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та з конфіскацією програмних та технічних засобів, за допомогою яких було вчинено несанкціоноване втручання, які є власністю винної особи;
• для громадських контролерів та журналістів-розслідувачів - карається штрафом від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до двох років, або арештом на строк до шести місяців, або позбавленням волі на строк до двох років.

А тепер - з кого почнуть
Давно відомо, що громадські організації об’єднують найактивніших. І цілком ясно, що діючим організаціям суттєво не подобається існуючий в країні порядок речей. А це вже не подобається владі. Так в Україні з’явився так-званий список ворожих агентів авторства нардепа Царьова. До речі, теж від Партії Регіонів.
Сьогодні парламент України пішов далі і офіційно запровадив поняття «іноземний агент». Для цього внесли спеціальні доповнення в Закон «Про громадські об’єднання» та в Податковий Кодекс України.
Тож, громадське об’єднання вважається таким, що виконує функції іноземного агента, якщо для забезпечення своєї діяльності отримує грошові кошти або майно від іноземних держав, їх державних органів, неурядових організації інших держав, міжнародних неурядових організацій, іноземних громадян, осіб без громадянства або уповноважених ними осіб, що отримують грошові кошти чи інше майно від вказаних джерел (далі – іноземні джерела), а також бере участь, в тому числі в інтересах іноземних джерел, в політичній діяльності на території України.
Громадське об’єднання, за виключенням політичної партії, визнається таким що бере участь в політичній діяльності, яка здійснюється на території України, якщо незалежно від цілей і завдань, зазначених в його засновницьких документах, воно приймає участь (в тому числі шляхом фінансування) в організації та проведенні політичних акцій, які мають на меті вплив на прийняття рішень державними органами, зміну визначеної ними державної політики, а також для формування думки суспільства у вказаних цілях.
Під це визначення автоматично потрапляють ВСІ організації, що рухають в Україні бодай якість реформи – від антикорупційної чи податкової, до освітньої чи аграрної.
Як держава бачить існування іноземних агентів?
Вони повинні:
• до початку своєї діяльності подати (надіслати) до уповноваженого органу з питань реєстрації (Міністерства юстиції України), в якому знаходиться її реєстраційна справа, заяву про включення до Реєстру громадських об'єднань інформації щодо здійснення громадським об'єднанням своєї діяльності як громадського об'єднання, яке виконує функції іноземного агента (відомості мають внести не пізніше п’яти днів з дня отримання уповноваженим органом з питань реєстрації відповідної заяви);
• вести окремий бухгалтерський облік доходів (видатків), які отримані з іноземних джерел, та доходів (видатків), отриманих з інших джерел;
• надавати до уповноваженого органу з питань реєстрації документи про персональний склад керівних органів, а також інформацію про обсяг коштів чи іншого майна, отриманих з іноземних джерел, про заплановані цілі їх використання та фактичне використання, про заплановані програми діяльності та про фактичну діяльність – щомісячно;
• раз на три місяці розміщувати в мережі Інтернет та публікувати в газетах "Голос України" чи "Урядовий кур'єр" звіт про свою діяльність в обсязі відомостей, які надаються до уповноваженого органу з питань реєстрації.
А якщо громадським організаціям це все не подобається, Міністерство юстиції України має повне право припинити діяльність організації у порядку, встановленому законом, та виключити організацію з Реєстру громадських об'єднань.
Думаєте, це маячня? Тоді, певно, Ви не знаєте про аналогічний досвід Росії, який діє вже понад рік.
Переглядів: 144 | Додав: РМК | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: